Imprezowy skład (SM48+3x112A) będzie podstawiony na peronie 1 lubelskiej stacji.
Z Lublina wyjedziemy o 4:50
Do Kraśnika jedziemy na biegu. W Kraśniku krzyżujemy się z pociągiem R412, który planowo z Kraśnika odjeżdża o 5:36.
W Kraśniku będzie chwilka na zrobienie zdjęcia, ale z zastrzeżeniem, że chcemy jak najszybciej odjechać. W związku z tym prośba, żeby przy wjeździe R412 wszyscy byli już w pociągu. Od tego jak szybko odjedziemy z Kraśnika zależy, czy uda nam się zrobić FS na odcinku Kraśnik – Rzeczyca. Propozycja FS – Fot 1.
Po zrobieniu zdjęcia szybko pakujemy się do pociągu żeby zdążyć na krzyżowanie w Rzeczycy z pociągiem R4410, planowo odjeżdża o 6:13
Po krzyżowaniu odjeżdżamy do Stalowej Woli Rozwadowa, gdzie meldujemy się przed 7:00.
W Stalowej Woli Rozwadowie będzie około 30 minut postoju. W tym czasie można pstryknąć jakieś foto. Po przyjeździe TLK Monciak-Krupówki i wsiadaniu osób które nim przyjechały odjeżdżamy w kierunku Biłgoraja (około 7:30).
Pierwszy FS na linii nr 66 planuję przed stacją Huta Deręgowska w miejscu rozwidlenia linii 66 i LHS. Po zatrzymaniu pociągu wysiadamy na prawo i udajemy się na nasyp LHS. W tym czasie pociąg cofa i robimy najazd. Po wykonaniu zdjęć wsiadamy do pociągu. Fotka poglądowa 2a dzięki uprzejmości Ciemnego.
W zależności od tego ile czasu zajmie nam pierwszy FS, i tego czy w stacji Huta Deręgowska będzie stało jakieś brutto LHSowe, opcjonalnie przewiduję FS – coś w deseń Fot 2.
Kolejny FS znajduje się 1 km za stacją. Miejsce wygodne do zrobienia FS ze względu na sporą ilość miejsca. Wysiadamy ze składu na obie strony i ustawiamy się na przejeździe, pociąg cofa i najeżdża. Zalecane użycie większych ogniskowych. Poglądowo miejsce FS – fot 3.
Kolejny FS będzie mocno opcjonalny – to czy w ogóle się zatrzymamy będzie zależało od tego, czy uznam na podstawie obserwacji własnej, że jednak warto. W razie zatrzymania wysiadamy na prawo, i robimy najazd w celu wykonania zdjęć na wzór fot 4.
Następnie pędzimy do Biłgoraja – na FS z wiaduktu DW835. Zatrzymamy się pod wiaduktem, wysiadamy i wychodzimy na wiadukt. W tym czasie skład cofa, robimy najazd i cykamy zdjęcia, a następnie schodzimy z wiaduktu i wsiadamy do pociągu. Miejscówkę można sobie podejrzeć na StreetView Google Maps. Zdjęcie poglądowe – fot 5.
Kolejny opcjonalny FS znajduje się na wyjeździe ze stacji Biłgoraj. To czy go zrobimy zależy od ilości czasu jaki zajmą nam wcześniejsze FSy. Wysiadamy na obie strony, cofamy i robimy najazd. Zdjęcie poglądowe – fot 6.
Następny FS znajduje się w km 100 LHS. Zatrzymujemy się, wysiadamy, skład cofa i robimy najazd. Poglądowo – fot 7. Zdjęcia będziemy pewnie robić z drugiej strony torów – ze słońcem.
Kolejny FS to opcja – głównie ze względu na dużą ilość czasu jaka jest potrzebna na jego realizacje. Żeby dojść na miejscówkę trzeba będzie przejść kilkaset metrów. Potem dojście do kanionu – łącznie jakieś 2 km. Zatrzymamy się za PO Tereszpol, a następnie będziemy tuptać w kierunku gruszy. Znana i lubiana miejscówka w okolicach Tereszpola. FS zrobimy tylko w przypadku, gdy zostanie nam odpowiednia ilość czasu. Wymagana duża ogniskowa – z szerokim obiektywem nie ma co nawet próbować podchodzić do tego motywu. Zdjęcie Dozera dobrze obrazuje o co chodzi – fot 8.
Następna miejscówka jest obowiązkowa – kanion. Miejsce kultowe. Wdrapujemy się na wiadukt i popełniamy foty podczas najazdu. Następnie schodzimy w kierunku wylotu z kanionu i po popełnieniu kolejnej fotki wsiadamy i odjeżdżamy. Zdjęcie poglądowe – fot 9.
Następny FS to „S-ka” w okolicach Roztoczańskiego Parku Narodowego. Zatrzymujemy się, wysiadamy, cofamy skład, robimy najazd i wsiadamy. Poglądowo – fot 10.
Po tym FSie udamy się do Zamościa (na odcinku Zwierzyniec – Zamość nie przewiduję FS ze względu na jazdę „ze słońcem”), gdzie powinniśmy się zameldować około 10:45. Podczas postoju można spróbować strzelić jakieś zdjęcie, ewentualnie namierzyć jakiś sklep. W kierunku Hrubieszowa odjedziemy po przyjeździe Kasztelana – około 11:00, nie czekamy na spóźnialskich.
Po minięciu posterunku Jarosławiec robimy FS z najazdem – przy chmielu FS z najazdem – czyli standardowo po zatrzymaniu wysiadamy, skład cofa i najeżdża, a my w tym czasie robimy zdjęcia. Po zatrzymaniu składu wsiadamy i odjeżdżamy. Fot 11.
Następny FS jest opcjonalny. Wyjazd z lasu miączyńskiego. Tak jak zwykle wysiadamy, cofamy skład i robimy najazd. Poglądowo – fot 12. My pewnie tak daleko od torów nie zdążymy odejść.
Następny FS zrobimy w Alojzowie. Wysiadamy, udajemy się na prawo i w trakcie najazdu robimy coś na podobieństwo fot 13.
Po tym FSie udajemy się do Hrubieszowa Miasta. Podczas postoju związanego z oblotem składu chętni cykają zdjęcia. Tutaj będą też dostarczone obiady. Po oblocie ruszymy wagonami do przodu łącznicą do Hrubieszowa Towarowego. Na końcu łącznicy przewidujemy szybki FS i fotkę grupową. Od tego jak sprawnie pójdzie nam ten element zależy jak dużo czasu będziemy mieli na FS na powrocie do Zamościa. W drodze powrotnej z Hrubieszowa do Zawady będzie nas pewnie naglić czas – miejsc na zdjęcia mamy sporo, ale będziemy musieli się ograniczać.
Pierwszy FS planuję w Alojzowie, w pobliżu przejazdu na DW850. Jak zwykle FS z najazdem, udajemy się na lewą stronę – przykładowe zdjęcie poglądowe – fot 14.
Kolejne miejsce na FS to „Ska” werbkowicka. Trochę szpeci mi ją ten słup WN. FS opcjonalny – fot 15. Troszkę daleko trzeba też wycofać skład – dlatego może być ciężko z realizacją.
Kolejny opcjonalny FS znajduje się w Konopnem. Warunków oświetleniowych jak na przykładowej fotce pewnie nie będzie. FS z najazdem. Fot 16 – poglądowa
Kolejne miejsce na FS – Ska w Hostynnem. Udajemy się na lewą stronę i wykonujemy FS z najazdem. Fot 17 – poglądowa.
Opcjonalny FS – Koniuchy. Można focić z obu stron, FS z najazdem. Fot 18 – poglądowa.
Kolejne miejsce na FS – tu zatrzymamy się raczej obowiązkowo – z najazdem. „S-ka” w Zawalowie-Kolonii – fot 19 – poglądowa.
Następna kultowa Ska – w Karpiu. Przyda się duża ogniskowa. Zatrzymamy się na końcu Ski i będziemy robić najazd. Wysiadanie na obie strony. Fot 20 – poglądowo.
Następny FS jest mocno opcjonalny – zależy od tego czy będziemy mieć czas. Poglądowo Fot 21.
Ostatnia opcja na tej linii – FS z kładkami na bastionie. Poglądowe foto wycięte ze StreetView. Zatrzymujemy się obok wału widocznego po lewej stronie – cofamy skład pod kładki, strzelamy foty z wału i po najeździe wsiadamy do pociągu. FS odbędzie się tylko jak uda nam się nawiązać dobry kontakt z dyżurnym ruchu – wymaga zamknięcia przejazdów w środku miasta – więc trzeba będzie to robić z głową. Na kładki nie wchodzimy, ponieważ ich konstrukcja nie pozwala na obciążenie przez 10 ludzi, a co dopiero gdyby wlazło na taką 100 osób. Fotka 22 – poglądowa.
Z Zamościa uciekamy szybko do Zawady, tam robimy oblot składu i jedziemy do Bortatycz. Na Bortatyczach oblot i powrót do Zawady. W drodze powrotnej jeśli czas pozwoli zrobimy FS w Siedliskach – coś na podobieństwo fot 23. Wysiadamy na obie strony i wdrapujemy się na skarpy wykopu – skład cofa i robimy najazd.
W Zawadzie meldujemy się po 16, oblatujemy skład i uciekamy przed Kasztelanem do Rejowca – powinniśmy być w Rejowcu około 17:20. Tu czeka nas kolejna zmiana kierunku i oczekiwanie na wyprzedzanie przez Kasztelana Z Rejowca odjedziemy około 18:00 (w odbiegu za Kasztelanem, do Lublina przyjedziemy około 18:55.
Podczas FSów zachowujemy się zgodnie z regulaminem – pamiętając o swoim bezpieczeństwie. Słuchamy poleceń organizatorów. Dopuszczalna jest pewna swoboda w szukaniu własnego podejścia do motywu – pod warunkiem, że nie przeszkadzamy innym. Pamiętajcie, że powyższe zdjęcia mają charakter poglądowy i mają służyć jedynie jako wskazówka jak wygląda miejsce FS. Czas na zdjęcia mamy ograniczony – pamiętajcie o tym i starajcie się sprawnie wysiadać i wsiadać. Wykorzystujcie do tego wszystkie drzwi, a nie tylko te które są najbliżej. Na swoje miejsce można dojść składem w czasie jazdy – a dzięki temu zyskujemy cenny czas. Kolejka do jednych drzwi na każdym FSie spowoduje straty na które nie powinniśmy sobie pozwolić.
Proszę się odpowiednio ubrać i pamiętać o jakimś środku na komary – potrafią być niemiłe
Informacja dla nasłuchujących na radio:
Lublin – Stalowa Wola kanał 1
Stalowa Wola – Zawada kanał 5
Zawada – Hrubieszów i Zawada – Bortatycze kanał 2
Zawada – Rejowiec kanał 4
Rejowiec – Lublin kanał 6
Przypominam: To nie jest otwarte pasmo – słuchamy – nie gadamy…
Ze względu na to, że będziemy jechać wzdłuż LHS, można sobie ustawić nasłuch kanału LHS (częstotliwość 150,725).
Życzę wszystkim udanej imprezy.
W razie pytań proszę o kontakt:
Krzysztof Waszkiewicz iwan@eu07.pl GG://3721721 tel: 667841589